• лечение рака простаты в Израиле
  • лечение рака прямой кишки в Израиле
  • лечение рака слизистой полости рта в Израиле
  • лечение рака толстого кишечника в Израиле
  • лечение рака фатерова сосочка в Израиле
  • лечение рака челюсти в Израиле
  • лечение рака шейки матки в Израиле
  • лечение рака щитовидной железы в Израиле
  • лечение рака яичек в Израиле
  • лечение рака яичников в Израиле
  • лечение саркомы в Израиле
  • A beiskolázásról

      Iskolánkban több éve összefonódik a közismereti és az alapfokú művészeti oktatás. A két terület egymást segíti, kiegészíti és fejleszti. Ezt bizonyítja, hogy kimagasló eredményeket érünk el a közismereti tantárgyak terén is (országos átlag feletti teljesítmény a kompetencia méréseken, dobogós helyezések a kerületi és országos versenyeken, sikeres beiskolázás a középiskolákba)

     

      Családias légkörben alsó tagozatos tanulóink zökkenőmentesen folytatják tanulmányaikat a felső tagozaton. A közösségfejlesztést kiemelt feladatnak tekintjük.

     

      Közös programjaink szervezése és lebonyolítása az egész iskolaközösséget érinti, mozgatja. A gyerekek megismerik egymást, és közvetlen formában tapasztalják az értékeket. Szabadidő szervezése során figyelmet fordítunk a rendszeres színházlátogatásokra, osztálykirándulásokra, és az egészséges életmód kialakítására. Tanórán kívül hagyományőrző foglalkozásokat, művészeti rendezvényeket kínálunk tanulóinknak. A reáltudományok iránt érdeklődő tanulók a Tudományos Diáknapokon mutatkozhatnak be (pl.: prezentációk készítése különböző témakörökben).

     

    Rendezvényeink:

    • karácsonyi és évközi koncertek
    • iskolai színházi előadások
    • tanulói kiállítások a Szent István Galériában
    • néptánc fellépések és Gála
    • tudományos diáknapok
    • rendszeres évközi sportversenyek
    • egészségnap
    • évközi játszóházak
    • nyári táborok
    • hagyományőrző és kézműves napok (advent, farsang, húsvét)
    • iskolai vetélkedők, csapatversenyek
    • finn -magyar cserekapcsolat, vendégszereplések

     

    Általános iskolánkban működő művészeti együttesek:

    Csilingelő Kiskórus
    Fülemüle Kiskórus
    Szent István Gyermekkórus
    Schola Promontor Énekegyüttes 

    Szent István Diákszínpad (alsós, felsős)

    Várjuk azokat a gyerekeket, akiknek jó a kézügyessége, szeretnek szerepelni, mozogni, énekelni. A közismereti tárgyak mellett választhatóan néptánc illetve rajzórákat(heti 4) építettünk gyerekeink órarendjébe.

    Elsős gyermekeink hangoztató-elemző szótagoló olvasással tanulnak olvasni. Nagy hangsúlyt fektetünk a differenciált oktatásra: a felzárkóztatásra és tehetséges gyermekeink továbbfejlesztésére.

    Ének- és művészeti oktatás emelt óraszámban folyik. Negyedik osztálytól német nyelvet tanítunk.

     Tanulóink korszerű számítógépes park és internetes hozzáférés segítségével mélyíthetik el ismereteiket.

     Játszóházainkban megismerkedhetnek az érdeklődő gyermekek és szülők pedagógusainkkal, akik egy-egy témakörhöz kapcsolódó foglalkozásokat tartanak.

     

     

    Játszóházak időpontjai
     

     

     

    Tíz tanács elsős szülőknek

     Féltés, aggodalom, büszkeség kavarog a szülőkben, amikor először látják ünneplőbe öltözött gyermeküket az iskolapadban. Az ő higgadt, és mindig a gyerek hosszú távú érdekeit szem előtt tartó magatartásuk sok későbbi tanulási problémát megelőzhet.

     

    1. Ne csináljunk túl nagy felhajtást az iskolakezdés körül, ne nyomasszuk ilyesmivel: "majd megtudod, mi a magyarok istene, ha iskolás leszel", "ott nem rendetlenkedhetsz, majd a tanító néni megnevel" de arra sincs szükség, hogy "ott megmutathatod, mit tudsz, mert te már okos, iskolás nagyfiú vagy". Illúziókba se ringassuk: az iskola nem a "Csodák Palotája": az osztályban ő egy lesz a sok közül, nem lesz a középpontban, mint a családban. Ezt is meg kell tanulnia - az iskolaérettség része az alkalmazkodás képessége, a kudarcok tűrése.

    2. Az iskoláztatás eltart 16-20 évig is, nem dől össze a világ, ha fekete pontot kap a harmadik héten. Hagyni kell, hadd alakuljon ki a saját tanulási ritmusa, érdeklődése, feladattudata. El kell fogadni, ha valamilyen területen gyengébben teljesít, másban esetleg ügyesebb a társainál. Lényeg, hogy ne frusztrálja az iskola, ne utálja meg az első félév alatt.

    3. Sajnos, a legtöbb hazai iskola hibásan és értelmetlenül "sietteti" a gyerekeket, mintha az lenne az eredményes oktatás legfőbb ismérve, hogy "karácsonyra olvasni fognak". Ha a mi gyerekünknek lassabban megy az összeolvasás, vagy az írás, maradjunk higgadtak. Gondoljunk arra, hogy ebben a korban, az egyidős gyerekek között, akár két évnyi különbség is lehet az érettségben.

    4. Az iskolakezdés még az iskolaérett gyereket is megviseli. Ha túl korán került iskolába, vagy valamilyen, addig rejtve maradt problémája van, változatos "tünetekkel" tiltakozik a számára elviselhetetlen teher ellen. Szétszórt, nyugtalan lesz, képtelen egy helyben ülni, koncentrálni, előbb-utóbb összeütközésbe kerül a társaival, "szemtelenné", agresszívvá válhat. Szorong, rosszul alszik, rágja a körmét, könnyen elsírja magát, esetleg az addig megbízhatóan szobatiszta gyermek bepisil, látható ok nélkül belázasodik. Az első hetekben - sok beszélgetés mellett - időt kell hagyni a gyereknek, mert lehet, hogy ezek a tünetek csak átmenetiek. Ha azonban egy-két hónap után is fennállnak a gondok, érdemes nevelési tanácsadóhoz, gyermekpszichológushoz fordulni.

    5. Iskolaidőben a kisiskolásnak este nyolckor ágyban a helye. Meghallgathat még egy mesét, (lehetőleg élőszóban, hogy a szülei hangja, gesztusai, arcjátéka gazdagítsa az élményt), de ekkorra már pihenésre alkalmas, nyugodt körülményeket kell teremteni neki.

    6. A másnapi előkészület, a "bepakolás" legyen kezdettől a gyerek dolga, viszont a szülők az első hónapokban ellenőrizzék, hogy minden taneszköze rendben legyen.

    7. Egészen más a gyermek teljesítménye, hangulata, ha nyugodtan, reggeli után megy iskolába. A napközis reggelire olyan későn kerül sor, hogy valamit feltétlenül ennie kell otthon is: egy szendvicset, gyümölcsöt, egy pohár tejet, kefirt, túrókrémet legalább.

    8. Ne csak a szokványos kérdéseket tegyék fel délután: mi volt a suliban, kaptál-e piros pontot, stb. Arról kellene kérdezni, hogy ő miként érezte magát, vele mi történt. Ha igazi figyelemmel hallgatjuk, biztonságot ad neki a tudat: továbbra is ő a fontos, akkor is, ha nem ér el azonnal óriási sikereket.

    9. Nem szerencsés, ha a szülők magukra vállalják azt, hogy napról napra, késő estébe nyúló gyakoroltatással, "az iskola kinyújtott karjaként" otthon igyekeznek pótolni, helyrehozni azt, amit a tanító néni nem tudott elérni. Ez előbb utóbb komoly konfliktust szül a gyerek és a szülő között.

    10. Már a 7-8 évesek között is egyre több a neurotikus, pszichoszomatikus tüneteket mutató kisgyerek. Egy egész élet sikerességében a tanulmányi eredménynél lényegesen nagyobb szerepe van a lelki stabilitásnak. Ezért teljesen indokolt az a szülői álláspont is, amelyik az iskola ellenében is védi a gyerek mentális egészségét. Szerencsére ma már van kínálat, ha nagyon nagy a baj, lehet próbálkozni más, a gyerek személyiségét, életkori sajátosságait jobban figyelembe vevő, "humánosabb" iskolával is.

    dr. Pusztai Éva
    tanulásmódszertan tréner